Logó

Szalézi Szent Ferenc Gimnázium

3700 Kazincbarcika, Jószerencsét út 2.

2014. augusztus 29-én került sor az idei gólyatáborra. Nagyon izgatottan vártuk ezt a napot. Kíváncsiak voltunk az osztálytársainkra, évfolyamtársainkra és természetesen a kedves tanárainkra is. 29-én reggel 9 órakor indultunk. Az iskola parkolójában volt a gyülekező.  Szerencsére nagyon sokan bevállalták azt, hogy biciklivel jönnek. De persze volt olyan is aki busszal repült be a Nagyvisnyón lévő fészekbe. Elindultunk a biciklisek, mindenki nagyon lelkesen tekert addig, amíg meg nem tudtuk, hogy egy eléggé dombos résznél kell, nem tekerni, hanem tolni a bicajokat. Volt, aki sárfürdőt vett és harcolt a szebbnél szebb habár szúrós növényekkel, de hatalmas küzdések segítségével sikeresen túlélte mindenki ezt az akadályt.

Tekertünk tovább és megálltunk Mályinkán. Betértünk az ott lévő református templomba ahol érdekes információkat tudtunk meg a faluról, és a templom történetéről. Amint vége lett a beszámolónak elmentünk az ottani sportpályára, ahol találkoztunk a buszosokkal.  Itt csoportokra tagolódva kaptunk feladatokat. A kedvenc kérdésünk az volt, amikor a legidősebb embert kellett keresni a faluban. Nagyon jót beszélgettünk a kisöreggel, aki habár kicsit már nagyot hallott, de nagyon aranyosan válaszolt nekünk bármilyen kérdésünkre. Jöttek az izgalmas feladatok, aminél a csapatunk nagy része együtt működött. Eltöltöttünk néhány órát a faluban, majd a buszosokra nagy feladat várt, hogy végre ők is elfáradjanak ne csak mi a biciklisek, a tábort gyalog kellett megközelíteniük. Nekünk pedig ugye biciklivel.

Délután sikeresen mindenki elfoglalta a gólyafészket. Mi bicajosok 1 órával hamarabb odaértünk. De sikeresen megérkeztek a túrázók is. Majd az esti tábortűzhöz Laci bácsi kiadta a feladatot, hogy gyűjtsünk rőzsét. El is indultunk ismét csapatokban és az erdőben bukdácsolva és bujkálva elkezdtük gyűjteni a gallyakat. Ezek után igazgató úr tartott nekünk egy kis ízelítőt arról, hogy mi is vár ránk. Utána megkaptuk az első gólyatápot. Aztán pedig megérkeztek az animátorok, akikkel érdekes és vicces feladatokat csináltunk.

Ezt követően pedig sokan a tábortűznél foglaltunk helyet ahol János atyával és az animátorokkal kiegészülve mindenki együtt énekelt. Aki fáradt volt az bármikor elfoglalhatta kis fészkét, aki pedig bírta az egészen hajnalig kint ült a tűznél és részt vehetett a csoki vadászatban, ami megint csak csapatok szerint működött. Volt, aki aludt… és hát volt, aki nem.

Reggel hat körül ébredeztek a gólyák majd pedig ismét berepültek az ebédlőbe egy kiadós etetésre. Ismét megkereste mindenki a saját csapatát és elindult egy következő túra, ami az eddigi eredmények alapján történt. Aki eddig ügyeskedett az hamarabb indulhatott el erre a hat állomásos kis kalandra. Aki nem volt eddig elég ügyes az várhatott határtalan türelemmel, hogy ő is elindulhasson. Ezen a kis túrán pedig feladatlapokkal kellett megküzdenünk, amiben az iskolával kapcsolatos kérdések voltak.

Ismét várta a gólyákat a táp, amit jó ízűen el is fogyasztottak. Utána következett egy osztályfőnöki óra, amin kicsit jobban ismerkedhettek az osztálytársak és az osztályfőnök. Majd kereken fél kettőkor elindultak a biciklisek. Kicsivel utánuk pedig a buszosok is útnak eredtek. A bicajosok útja most már nem is kicsit volt könnyebb, mondhatni hazáig gurultak, amiért rettentő hálásak is voltak.  Mindenki nagyon jól érezte magát és még maradtunk volna, de ideje volt kirepülni a meleg fészekből, bele a kemény iskolai életbe. Kicsit fáradtan, új barátokkal és élményekkel gazdagodva megérkeztünk és várjuk mi vár ránk az elkövetkezendő négy, öt, hat évben.