Logó

Szalézi Szent Ferenc Gimnázium

3700 Kazincbarcika, Jószerencsét út 2.

A Szalézi Szent Ferenc Gimnázium 10-és 11. évfolyamos diákjai ezt a tanévet már annak tudatában kezdhették, hogyha megfelelően teljesítenek tanulmányi, sport és egyházi tevékenységekben, akkor jutalomutazáson vehetnek részt Rómában.  Minden osztály diákjai nagyon szorgosan dolgoztak ebben a tanévben, hogy utazhassanak, ám mindenki nem mehetett. Egy táblázat alapján az iskola vezetősége és az atyák összesítették, hogy melyik tanuló hány pontot ért el. Így választották ki azt a 23 szerencsés diákot, akik utazhattak az örök városba. Minden diáktársunk hatalmas lelkesedéssel várta az utat, már a névsor kihirdetésekor minden utazó ifjú „Róma-lázban” égett. 2016. május 26-án éjjel háromnegyed kettőkor minden diák és az utazó kísérő tanárok izgatottan várták az indulást. Álmosan, de izgatottan indult útnak a három kilencfős kisbusz. A buszokban remek társaságok csiszolódtak, mindenki számára örömökkel teli volt az utazás. Körülbelül 18 óra utazás után megérkezett a csapat Orvietóba. E mesés városban felsétáltunk a város gótikus dómjába. Megcsodálhattuk szépségét és még egy kis ízelítőt is kaphattunk a vasárnapi körmenetből. Elhagyva Orvietót, továbbindultunk Rómába. Itt elfoglaltuk a szállásunkat, mely a Szalézi Rendházban volt. Gyönyörű épületben és otthonos szobákban kaptunk szállást.  Az épület közepén egy lélegzetelállító park is található, tele fákkal és virágokkal. A társaság először szóhoz sem tudott jutni. Az este folyamán a hosszú út után végre  falatoztunk. Az étkezés alatt információkat kaphattunk a programokról és a szállásról. Kiderült, hogy a rendház alatt egy katakomba található.

Az első „igazi” római napon 7 óra 30 perckor egy szentmisén vettünk részt. Utána elindultunk a városba felfedezőtúránkra. Első állomásunk a Vatikáni Múzeum volt. Nagyon izgalmas és érdekes kiállításokat tekinthettünk meg, mialatt egy fülesen keresztül folyamatosan kaptuk az információkat Gábor atyától. Ezután a Sixtus kápolna következett. Büszkeséggel töltött el minket, hogy abban az épületben lehettünk, ahol a pápákat választják meg. Utunk ezt követően a Szent Péter Bazilikába vezetett. A diákság többsége szerint, ez a legszebb templom, amit valaha láttak. Összehasonlításul; kétszer akkora, mint az esztergomi bazilika.

A Vatikán megtekintése után kaptunk egy kis szabadidőt. Sokan képeslapot adtak fel az otthoniaknak a vatikáni postából, mert ilyen is van. Fényképeket készítettünk és beszélgettünk a Bazilika előtti téren. A pápai állam után meglátogattuk a lateráni bazilikát. Érdekessége, hogy ebben a templomban csak a pápa celebrálhat misét. Sokáig a pápa lakásául is szolgált. Ezen a napon még megnéztünk egy kolostort is, ám ez sajnos zárva volt. Az este folyamán beszélgettünk s nevettünk. Az udvaron volt lehetőség ping-pongozni és csocsózni. Az olasz atyák nagyon kedvesek voltak és lejöttek hozzánk játszani.

Második napunkon, szombaton a barokk Rómáé volt a főszerep. A reggeli mise után a városba indultunk. Megcsodálhattuk a Tevere folyót, utána több püspöki és királyi palotát is láthattunk. Egy hangulatos középkori piacon kaptunk szabadidőt, ahol vásárolhattunk és átélhettünk egy római piac hangulatát. A Trevi-kút és a Pantheon is nagyon érdekes volt. Utóbbit nem kellett bemutatni a diákságnak, hiszen művészettörténet órákról már ismerhették. Láttuk a spanyol lépcsőt is. Az újabb szabadidő alatt felfedeztük a várost, hiszen egy térkép segítségével kis csoportokban kellett eljutni a Piazza Navonára. Az este folyamán elvittek bennünket egy elegáns olasz étterembe, ahol több nemzeti ételt is megkóstolhattunk. Élő zenével szórakoztattak minket és még a táncparkettre is felmerészkedtünk ahol egy vidám olasz társasággal mulathattunk az olasz örökzöld slágerek zenéjére.

Az utolsó napunkon felfedeztük az ókori Rómát. A legtöbb diák e napot várta a legjobban. Láthattuk a Colosseumot, bejártuk a Forum Romanumot és több neves ókori politikus, hadvezér szobrát, diadalívét megcsodálhattuk. Csodás napokat tölthettünk Rómában és még a katakombába is lejutottunk ahol misén is részt vehettünk.

Arra tudok minden alsóbb és 10-es évfolyamra járó diákot bíztatni, hogy jövőre adjon bele mindent, hiszen e fantasztikus kiránduláson megéri részt venni, felejthetetlen élmény mindenki számára!